• جمعه 28 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 9 ذی القعده 1445
  • 2024 May 17
دو شنبه 11 شهریور 1398
کد مطلب : 76214
+
-

اشتغال 100 درصدی زنان زندانی در خراسان شمالی

۶۰ درصد مردان و ۱۰۰ درصد زنان در زندان‌های خراسان شمالی در کارگاه‌های داخل زندان و صنایع بیرون از آن مشغول به کار شده‌اند. به گزارش ایرنا، مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان شمالی اظهار کرد: اصلاح و تربیت، کاهش جمعیت کیفری و ایجاد فرصت‌های اشتغال برای زندانیان پس از آزادی، تامین معیشت خانواده‌های آنان، کمک به کاهش آسیب‌های اجتماعی، ایجاد اشتغال و حرفه‌آموزی از جمله اهداف در به‌کارگیری زندانیان است. «مجتبی محمدی» گفت: ایجاد اشتغال برای زندانیان در دوران حبس نقش عمده‌ای در ارتقای امنیت و آرامش محیط زندان دارد.

وی بر حمایت کارآفرینان و صنعتگران از اشتغال زندانیان تاکید کرد و افزود: برای به‌کارگیری زندانیان، بسته‌های تشویقی نیز در نظر گرفته شده است. مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان شمالی گفت: در راستای اجرای طرح‌ها به ازای به‌کارگیری هر ۱۰ نفر زندانی یک میلیارد ریال تسهیلات به پشتیبان داده می‌شود. وی، خیاطی، نگارگری، پرورش گیاهان دارویی، قارچ و آلوئه‌ورا و قالیبافی را از جمله فعالیت‌های زنان زندانی استان عنوان کرد. محمدی گفت: با ایجاد اشتغال در زندان‌ها علاوه بر حمایت از زندانیان، به خانواده آنان نیز برای تامین مخارج زندگی کمک می‌شود. 

وی با بیان این‌که در فروش محصولات و تولیدات مددجویان با اداره‌ها، دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها هماهنگی‌هایی شده است، افزود: تولیدات مددجویان در نمایشگاه‌ها نیز برای عرضه به نمایش گذاشته می‌شود. این مسئول گفت: دامپروری و کشاورزی، تولید صنایع چوبی تزیینی و سفال، محصولات چرمی و سنگ‌های تزیینی از جمله شغل‌های مددجویان مرد زندانی استان است. وی افزود: ۱۶۰ نفر از زندانیان استان برای کار به مراکز صنعتی و خصوصی به صورت گروهی اعزام شده‌اند. 

مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان شمالی گفت: برای اشتغال خانواده‌های زندانیان بجنورد و شیروان نیز با مدیر عامل فرش ایران مکاتباتی در زمینه قالیبافی و تابلوفرش شده است. 3 سوله هزار متر‌ مربعی هم برای اشتغال خانواده‌های مددجویان در خارج از زندان آماده بهره‌برداری است. از این 3 سوله تا یک ماه آینده بهره‌برداری می‌شود. محمدی اظهار کرد: از نظر شاخص اشتغال بین زندان‌های کشور در وضعیت مطلوبی قرار داریم و برای برتر شدن تلاش می‌کنیم. برای اشتغال ۱۰۰ درصد زندانیان استان عزم جدی داریم که در این راستا خواهان حمایت مسئولان، خیران و مردم هستیم. هم اکنون کمتر از 2 هزار نفر در زندان‌های خراسان شمالی محبوس هستند. در هر یک از شهرستان‌های بجنورد، شیروان و اسفراین یک زندان وجود دارد و یک کانون اصلاح و تربیت و یک بازداشتگاه نیز در بجنورد دایر است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید